nillasvardagsblogg.blogg.se

En vacker och genomklok och lagom tjock kvinna i sina bästa år flyger in på blogg-himlen! Bilder och text från min vardag med hundpromenader, mina charmiga fåglar och andra viktiga eller mindre viktiga händelser. Motto: Lagom portion galenskaper förlänger livet.

I dag har jag hållit mig runt hemmet

Publicerad 2012-07-20 20:30:10 i Allmänt

Jag hade inga hundar att gå ut med idag så jag passade på att fixa lite här hemma. Därmed inte sagt att det har gått speciellt lugnt till här hemma! Jag har blivit jagad in i köket, ut i hallen och in i vardagsrummet för att sedan börja om igen...och om och om igen. Vad är nu detta är det säktert någon som undrar.
Jo jag har ju som bekant två små juveler till pippisar här hemma som ska hålla koll på sin matte och ja, det gör de också. Det är inte många vändor fram och tillbaka som de missar inte. Efter ett tag verkade det som om de hade hittat en ny teknik i sitt bevakande. De slog väl sina kloka huvuden ihop!
Sedan satt Speedy i köket och Pippilotta på vardagsrumsdörren och för varje gång jag flyttade mig runt här hemma så satt de och kvittrade till varann när jag passerade. Gissar att jag var ett jobbigt objekt att bevaka. Det krävde en viss teknik för att de inte skulle slita ut sig helt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nilla

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela